Diskusia

Odoslať komentár

Galéria

AKTUÁLNE UDALOSTI
26. JÚL -11. MÁJ

... v all inclusive destinácii

Snívali ste aj tento rok o all inclusive dovolenke? Ako sa okúpete v osviežujúcej vode? Necháte sa unášať na vlnách pri chytaní bronzu? Ako budete deti učiť plávať? Ak to nepôjde pri mori, tak možno na slovenských Tahiti, ako už pred sto rokmi nazývali  #Slnecnejazera v Senci. Alebo na piesočných plážach mnohých jazier na Záhorí, kde si môžete dopriať aj pivný kúpeľ. Alebo sa len osviežiť lahodným nápojom, #remeselnepivovary určite neprehliadnete.Alebo ste snívali, že navštívite miesta s dávnou históriou? Tak, ako si #korunovacnemesto zamilovala aj Mária Terézia? Alebo sa len tak poprechádzať v majestátnych palácoch šľachticov, či si oddýchnuť v pivniciach plných preslávených vín? V Malých Karpatoch sú stále #otvoreneviechy. A keď dostanete chuť na poriadnu hostinu, #kralovstvohusaciny je určite miesto, kde sa doslova pooblizujete.Chystali ste sa aj vy, že namiesto sladkého ničnerobenia urobíte niečo pre svoje zdravie? Na nenáročnej túre za sprievodu upokojujúcej melódie v korunách stromov. Ak snívate o pevných ramenách, chyťte sa pádla na Morave, veľkom či Malom Dunaji. Ak o pekných lýtkach, sadnite na bicykel. Po rovine, alebo do kopca a z kopca. Len na vás záleží. Rovnako, či využijete možnosť nakuknúť aj za hranice. Lebo aj do Rakúska či Maďarska je to z Bratislavy doslova len na skok.Možno sme snívali o dovolenke, akú si tento rok nemôžme dovoliť. Ale, čo keď to bol naozaj iba sen? Čo keď si môžeme užiť dovolenku, o akej sa nám ani len nesnívalo? Ak sa ani vám nesnívalo, že by ste raz mohli stráviť svetovú dovolenku v bratislavskom regióne, tak sa presvedčte, že to možné je. Skutočná #allinclusive destinacia, kde je všetko #lennaskok. Kde nepotrebujete auto, lebo s #bratislavacard môžete mať zdarma aj celú verejnú dopravu - z mesta na vidiek i z vidieka do hlavného mesta. A zároveň vám otvorí dvere aj do množstva ďalších zliav a bezplatných vstupov do múzeí. Pod rúškom nepoznaného sa skrýva množstvo pokladov hodných objavovania. Že neveríte? Presvedčte sa na vlastnej koži. Radi vás tu privítame a pohostíme.Najaktuálnejšie informácie nájdete vždy na našom FB @bratislavaregion.travel.
25. MÁJ -26. MÁJ

Rytiersky festival Rotenstein

Rytiersky festival Rotenstein je tento rok plný noviniek Stredovek sa smial, plakal aj klial. Stredovek žil. A ožije aj tento rok na Rytierskom festivale Rotenstein. Už 25. a 26. mája 2024 sa na hrade Červený Kameň rozložia dobové tábory, rytieri v ťažkej zbroji aj autentický stredoveký trh. Staňte sa svedkami dramatických rytierskych súbojov či romantických príbehov z kráľovského dvora. Rotenstein opäť oživí históriu z čias Fuggerovcov, významných majiteľov panstva na Červenom Kameni, a prinesie zážitok zo stredoveku malým aj veľkým milovníkom histórie, umenia a netradičnej zábavy. Ďalší ročník obľúbeného rytierskeho festivalu tento rok prináša množstvo noviniek. Jednou z nich je možnosť prespať priamo pod hradom a užiť si dvojdňový festival v karavanovej zóne. S nápadom ubytovať karavanistov v podhradí prišli organizátori vďaka samotným kemperom. “Na minuloročnom Rotensteine nás oslovila skupina karavanistov z Českej Republiky, ktorých tento nápad veľmi nadchol, a tak sme rozhodli Rotenstein rozšíriť o možnosť nomádovať v podhradí. Budeme sa tešiť, keď parkovisko pod hradom zaplní čo najviac karavanistov a užije si s nami stredovekú pohodu až do neskorej noci.” Hovorí riaditeľ festivalu Bystrík Holeček. Aj tento rok bude Rotenstein žiť nielen príbehmi z kolbiska, ale aj stovkami príbehov od mnohých slovenských autorov. Po minuloročnom úspechu totiž na festivale opäť vyrastie literárny stan. Tentokrát ho však zaplní omnoho viac fantázie, debát aj kníh samotných. V stane Johannesa Gutenberga sa počas dvoch dní vystrieda osem slovenských autorov, ktorí budú s návštevníkmi vášnivo debatovať o svojich dielach, ale aj čítať zaujímavé pasáže z kníh, ktoré sa tematicky hodia do konceptu festivalu. Literárny stan vyrastie vďaka partnerskej spolupráci s vydavateľstvom slovart a artisomnis.Tešiť sa môžeme na diela s historickou, vedeckou alebo fantasy zápletkou, no tiež na množstvo rozprávkových príbehov, ktoré deťom prečíta samotná kráľovná. Hlavným lákadlom festivalu však stále zostáva napínavé rytierske zápolenie. Na Rotensteine tento rok uvidíme najväčší stredoveký turnaj na koňoch v strednej Európe, v ktorom si zmeria sily historicky najväčší počet rytierov. Až sedem mužov v ťažkej zbroji sa pobije o zlaté ostrohy v súťažiach, ktoré preveria ich bojovnosť, obratnosť a jazdecké umenie. Jednou z najatraktívnejších disciplín bude „tjost“ alebo klanie, v ktorom sa rytieri stretnú zoči-voči v tvrdom súboji, až kým nezostane ten najlepší. A to všetko pred zrakmi vznešených dám usadenýchna dobových tribúnach. Strhujúcim divadlom bude zaručene aj monumentálna dobová bitka, v ktorej sa vrátime do 16. storočia. Horúcou pôdou pre boj o uhorský trón sa na istý čas stala aj Bratislavská župa a Fuggerovské panstvo tak čelilo osmanskému obliehaniu. V dobovej bitke uvidíme nielen to, ako to s Červeným Kameňom dopadlo. Vďaka skvelému stvárneniu totiž zažijeme najmä úchvatné divadelné predstavenie plné palných zbraní, koní, bojovníkov aj špeciálnych efektov. Rozprávkovú atmosféru hradu Červený Kameň umocní pestrý sprievodný program.Agentúra Hector, ktorá stojí za festivalom, okrem bohatého programu na hlavných stejdžoch opäť pripravila prehliadku dobového života na kráľovskom dvore aj za jeho hradbami. Čakajú na vás šermiarske vystúpenia, nezvyčajná show s koňmi a poníkmi, dobová hudba, kaukliari či potulné detské divadielka pre najmenších divákov. Pre všetkých návštevníkov festivalu bude sprístupnený aj sokoliarsky dvor Astur V tieni štyristo-ročnej lipy zažijete let a simulovaný lov našich dravcov zblízka. Po ňom sa z nádvoria hradu môžete vydať rovno do hradných komnát alebo pivníc na zážitkovú prehliadku. Po ceste sa môžete stratiť v historických táboroch, kam vás privedie vôňa dobovej kuchyne. Ak by ste však mali chuť na niečo súčasné, môžete navštíviť gastro zónu, ktorá bude lemovať cestu k hradu. Nájdete v nej moderné špeciality, tradičné dobroty aj novú zónu u mäsiara gasparikmasovyroba s efektnou vatrou. Ak si do batoha nezabudnete pribaliť deku, dobré jedlo si budete môcť vychutnať s piknikovou atmosférou priamo pod hradom. A aby ste domov neodišli naprázdno, vyberte sa zjednávať na historický trh. Ak vás zaujímajú dobové remeslá, na nádvorí hradu uvidíte, ako vzniká keramika, sviečky či vyrezávané ozdoby a hračky. Rotenstein myslí najmä na deti, aj preto si pre ne opäť pripravil množstvo originálnych atrakcií. Lukostreľba, streľba z kuše na hrad či skutočný katapult v každom malom srdiečku prebudia veľké rytierske ideály. Príďte ich zažiť zblízka na najväčšiu oslavu stredoveku v šírom okolí. Rytiersky festival Rotenstein sa koná už 25. a 26. mája 2024 na Hrade Červený Kameň. Zažite stredovek, ktorý vás bude baviť! Predpredaj vstupeniek na: https://www.rotenstein.sk/vstupenkyRytiersky festival Rotenstein 2024 - vstupenky | Predpredaj.sk (zoznam.sk)Viac informácií na:rotenstein.sk.Link na event:Rytiersky festival Rotenstein 2024 | FacebookLink na video Karavanom na Rotenstein:  (233) Karavanom na Rotenstein - YouTube

Instagram

#bratislavaregion
Sleduj @bratislavaregion.travel a vlož do svojich fotiek hashtag #bratislavaregion.