Okolo Slnečných jazier

Senec - Slnečné jazerá
Podunajsko

Trasa: Senec - Slnečné jazerá-vchod 1 km - Slnečné jazerá-východ 5 km - Boldog 3 km - Reca 2 km - Kráľová pri Senci 6 km - Včelárska paseka 5 km - Jánovce  2 km - Hrubá Borša 3 km- Jelka 5 km- Vodný mlyn 4 km - Hurbanova Ves /odbočka/ 7 km – Kostolná pri Dunaji /oáza tigra/ 1 km - Kostolná pri Dunaji 3 km - Kráľová pri Senci /Krmeš/ 2 km- Senec 4 km

Dĺžka: 53 km

Prevýšenie: 16 m

Celkové stúpanie: 20 m

Náročnosť: stredne náročná

Typ bicykla: cestný, trekový

Povrch: spevnený

Popis:

Aj na trase v okolí Slnečných jazier, hoci vedie len nekonečnou rovinou, si každý zástanca cykloturistiky nájde z „každého rožku trošku“. Priaznivci vody sa môžu vykúpať v jazere alebo Malom Dunaji, vyznávači histórie spoznajú ďalšie tajomstvá a na svoje si prídu aj milovníci golfu či exotických zvierat.

Cyklistická trasa patrí k pekným a nenáročným túram svojou dĺžkou i prevýšením. Vedie  rovinou bez akýchkoľvek väčších stúpaní a ponúka viaceré možnosti kúpania, oddychu pri vode i občerstvenia. Strieda sa na nej rôzny typ povrchu ciest od asfaltových komunikácií cez panelové, poľné či štrkové cesty a tak najvhodnejší bude trekkingový bicykel. S mapou by sme nemali mať  problém ani s orientáciou.

Trasa

Začíname v Senci na Námestí 1. mája od turistickej informačnej kancelárie, ktorá je umiestnená v tzv. Tureckom dome. Tu začína i pešia zóna, po ktorej pokračujeme ďalej juhovýchodným smerom. Počas hlavnej turistickej sezóny je to veľmi frekventované miesto. Od námestia cez pešiu zónu sa asi po kilometri dostaneme k rekreačnému areálu Slnečné jazerá, ktoré  sú v lete bohato navštevované turistami. Jazero obídeme sprava takmer celé dookola po asfaltovej ceste a asi po piatich kilometroch opustíme areál cez hlavnú vstupnú bránu a odbočíme zo Štefánikovej ulice do tretej ulice vpravo (Slnečná ulica). Prídeme na jej koniec a odbočíme vpravo na Boldockú cestu. Tá o chvíľu smeruje vľavo a vyvedie nás von z mesta smerom na Boldog.  V tejto obci sa nachádza románsky Kostol Nanebovzatia Panny Márie, ktorý sa preslávil najmä objavom náhrobného kameňa rímskeho vojaka. Nápis na ňom  predstavuje najstaršiu písomnú pamiatku svojho druhu na Slovensku.

Z Boldogu pokračujeme do susednej obce Reca, v ktorej prejdeme okolo dvoch kostolov, odbočíme vpravo a asi po kilometri prídeme na železničné priecestie. Pokračujeme ďalej po horšej štrkovej ceste a asi po dvoch kilometroch nás víta Kráľova pri Senci s niekoľkými turistickými zaujímavosťami. Z nich upúta najmä kamenno-tehlový secesný most, považovaný za jeden z najkrajších mostov na Slovensku. Most dali postaviť roku 1901 Pálffyovci talianskym staviteľom a kamenárom. Prejdeme cyklistickým chodníkom ponad Čiernu vodu a povedľa jej brehov pokračujeme chodníkom ďalej smerom na Veľké Uľany. Na konci obce odbočíme vľavo a okolo malého letiska sa po troch kilometroch dostaneme poľnou cestou k Včelárskej paseke.

Od Včelárskej paseky pokračujeme ďalej východným smerom, o chvíľu odbočíme vpravo a znova štrkovou cestou prídeme na okraj obce Jánovce. Tu odbočíme doprava na štátnu cestu a  smerujeme do Hrubej Borše, kde sa nachádza areál golfového ihriska. V obci odbočíme doľava na Jelku a v nej doprava na štátnu cestu v smere na Zlaté Klasy. Asi kilometer za obcou (upozorní nás i tabuľa), odbočíme vľavo a prídeme k technickej pamiatke – vodnému kolovému mlynu.

V blízkosti mlyna sa nachádza dobre vybavené táborisko pre vodných turistov s možnosťou občerstvenia, táborenia, športového vyžitia a tiež s možnosťou kotvenia lodí. Jednou z možností ako tu príjemne stráviť čas je i ochutnať tradičné halászlé či iné rybie špeciality. Od mlynu sa vrátime späť do Jelky a prvou odbočkou z hlavnej cesty smerujeme vľavo. Severozápadným smerom vyjdeme z obce a asfaltovou cestou pokračujeme na Hurbanovu Ves. Po asi troch kilometroch prídeme k bývalému poľnohospodárskemu družstvu, avšak neodbočíme vľavo do obce. Po štrkovej poľnej ceste obídeme družstvo, odbočíme vpravo a po ďalšom kilometri nás prekvapí Oáza tigra sibírskeho. Tento areál je unikátnym slovenským projektom na záchranu tigra sibírskeho. V oáze sa nachádza 24 dospelých tigrov, tri levy a sedem tigríčat. V prostredí oázy bola vytvorená imitácia ich prirodzeného prostredia, spolu s rastlinami, vodou, pňami a posedmi, slúžiacimi k ich  prirodzeným hrám. Navštíviť areál je možné počas víkendov a sviatkov a počas letných prázdnin každý deň.

Po rozlúčke so šelmami pokračujeme po ceste ďalej a po asi troch kilometroch prídeme do Kostolnej pri Dunaji, kde odbočíme na Kráľovu pri Senci. Tu nepokračujeme do jej centra, ale hneď pri prvom moste cez Čiernu Vodu odbočíme na most a dostaneme sa do miestnej časti Krmeš. Prejdeme okolo kaplnky a o chvíľu prídeme na štátnu cestu do Senca, kde odbočíme na ňu vľavo. Križujeme hlavnú štátnu cestu do Galanty, prechádzame okolo tzv. Hlbokého jazera a onedlho cez železničné priecestie prídeme naspäť k Slnečným jazerám, odkiaľ je to už len kúsok k miestu kde sme začínali.

Brožúru TOP12 cyklovýletov môžete stiahnuť tu

Okolo Slnečných jazier

Najlepšie zľavy v Bratislave a okolí

Bratislava CARD City&Region je oficiálnou destinačnou turistickou kartou, ktorá vám umožňuje spoznať a zažiť to najlepšie, čo mesto Bratislava a región ponúkajú.
  • voľný vstup do múzeí a galérií
  • bezplatná prehliadka
  • neobmedzená doprava
  • ďalšie zľavy do výšky 50%
Kúpiť online

Instagram

#bratislavaregion
Sleduj @bratislavaregion.travel a vlož do svojich fotiek hashtag #bratislavaregion.
Najlepšie fotky pridáme na náš účet!